torsdag 7 juni 2012

Hemlig paket


Idag kom ett mystisk SMS till min mobil om att jag ska hämta ut ett paket. Märkligt tyckte jag då jag är säker på att jag inte har beställt något. Ringer sambon som spelar oskyldig och säger: jo jag har beställt i ditt namn. Hmmm. Skummt!!
I väg och lösa ut paketet och där….

Kärlek kan visa sig i olika skepnader det är något jag har lärt mig av min sambo. Det som jag (vi kvinnor) oftast ses som romantiska så som blommor, middagar, picknick i det gröna är absolut inget som tilltalar min sambo. I stället beställer han förstoringsglas för att jag ska kunna se det finstilta och nu i detta fall…..
En hel burk med kompostmaskar. Detta är kärlek på hög nivå ;)

Nä kanske inte jätte romantisk men eftersom vi har hushållskompost och jag inte har haft råd att beställa dessa slemmiga vänner så är det allt omtänksamt av honom att köpa dem så att vi kan glädjas åt egenhändig jord och fler munnar att mätta.

Nu gäller det bara att få dem att trivas så de stannar och inte rymmer till någon annans kompost. Troligen kommer de bli så bortskämda att de inte vill ha annat än gourmémat i fortsättningen.

Love & Peace to your all
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar