lördag 30 juni 2012

Sommar till slut, tror jag

En krans av ringblommor
Då kom det äntligen en dag som doftade sommar. Och ingen ursäkt fanns att inte åka ner till lotten. Och nog behövdes det. Det var trots allt ett tag sedan jag var nere och planterade och klippte gräset.

Och visst är det märkligt så fort man vänder trädgården ryggen tror ogräset att den kan frodas fritt och göra vad den vill. Men se där har den fel jag vinner till slut - kostar vad det vill.


Nu fattas det bara att plantera pumpan också och fylla i lite lyckor nu när ogräset har lämnat plats. Men annars är jag riktig nöjd med hur det tar sig. Potatis lär vi ju få i alla fall så det räcker ett tag.
Jordärtskockan sprider sig helt på egen bevåg, så jag körde över några med gräsklipparen för att visa vem som bestämmer.

Ha en härlig helg
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar