torsdag 9 maj 2013

I väntans tider..



Eller rättare sagt, på bättre väder och kanske färdig grävda bäddar.

Faktisk är det en hel del kvar att göra.. som synes. Men för en gångs skull är det inget jag hetsar upp mig för.
Annat tycker mina förgrodda plantor. Det börjar onekligen bli trångt på bänken. Ska villigt erkänna att det ska bli skönt när man äger arbetsbänken för sig själv igen.
På idéfronten knakar det som tusan men så ska det bli av också. Listan börjar bli lång, undrar när, typ vilket år, det ska bli av. Behöver gör jag i alla fall en arbetsbänk, bönställning. Och det viktigaste av allt, en latmans soffa :D
För ni vet väl vad trädgårdsarbete handlar om; nämligen: PAUSA- Dansa-PAUSA-Dansa. Annars  missar man ju allt trevligt på  vägen fram till den perfekta trädgården.

Nåja kirskålen och nellorna hade jag gott kunnat var utan men som dom säger: Det man inte kan bekämpa bör man bemästra. Jepp och eftersom envishet är mitt mellan namn så är det bara att kavla upp ärmarna.
På återseende
Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar