lördag 15 juni 2013

1a skörden


Rädisorna Easter Egg
Även om den är mager, att odla naturvänligt har sina sidor. Sniglarna har rensat sallatslandet fullständigt och inte har de lämnat rädisorna i fred heller. En liten skörd av min nya rädise sort; Easter Egg, fick jag iaf. Bara namnet är ljuvligt tycker jag. Om det blir någon vitkål i sommar har jag väldigt svårt att tro, det verkar inte finnas mycket liv kvar.

Om det blir något av bönorna är jag inte heller säker, just nu så ser de allt annat än glada ut.

 
Glädjen i eländet är att pumpan börjar sätta frukter. Att jordgubbarna har kommit även om det inte blir några till midsommar. Löken och potatisen frodas och jag har tjuvat/ toppat tomaterna så att de har ork att sätta frukt så den hinner mogna.



Vår lilla söta pion har även börjat blomma och doftar helt förförisk.

Även våra vilda grannar har hittat åter till tomten, denna gång har de iaf blivit stoppat av en rejäl grind. Det var i grevens tid den blev klar förra veckan.


 
 
Och det återkommande tema för säsongen: rensa ogräs och kirskål

På återseende









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar