fredag 14 mars 2014

De börjar artar sig



Grymt nöjd med dagens jobb… 

Insåg att jag hade köpt mer sättpotatis än vad jag hade land till, jepp bara fram med spaden. Nu ska de nog räcka…bara plocka tuvor o kratta till sen klart.




Fick också användning av mitt gamla plastväxthus som inte ville mera. Behöll stommen och tog underdelen för att göra om till spaljé till mina kommande bönor. Ovandelen kommer jag att lägga plast på och så har jag ett litet drivhus för plant uppdrivning och avvänjning av plantorna, tills växthuset är färdig byggt. Så behöver man inte stressa med det så. Jobb finns det ju så de räcker o blir över ändå.
 


I helgen säger de att det blir vinter igen… suck. Jag som började trivas med en för tidigt vår.

Nu blir de vila typ hela helgen och gosa med nyaste nummer av Allt om Trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar